بهترین کیفیت را با ما داشته باشید
خدمات چاپ مستقیم و برش لیزری 

تابلو فلکسی یکی از انواع تابلو تبلیغاتی است که به دلیل مزایای زیاد آن محبوبیت زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم از طراحی تا چاپ و قیمت تابلو فلکسی را بررسی نماییم پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با تابلو فلکسی

تبلیغات یکی از اقدامات مهمی است که کسب و کارهای مختلف برای جذب مشتریان و فروش و سود بیشتر از آن استفاده می کنند.

از گذشته تاکنون روش های تبلیغاتی زیادی مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از پرکاربردترین این روش ها استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است.

تابلو فلکسی یکی از تابلوهای تبلیغاتی است که ظاهری زیبا و درخشان دارد. استفاده از این نوع تابلو کاربرد زیادی در تبلیغات محیطی دارد.

تابلوهای فلکسی به دلیل وجود قابلیت نورپردازی و مزیت های دیگری که دارند به تابلوهای تبلیغاتی دیگر برتری دارند.

فلکسی از جنس پی وی سی فشرده است و مقاومت و دوام بالایی دارد. از تابلوهای فلکسی درسر در مغازه ها، فروشگاه ها و شرکت ها استفاده زیادی می شود.

مزایای استفاده از تابلو فلکسی

نصب تابلوهای فلکسی به دلیل جذابیت بصری بالا و سطح درخشان توجه مخاطبان زیادی را به خود جذب می کنند.

مطالعه بیشتر  بررسی انواع جوهرهای چاپ اکوسالونت

استفاده از تابلو فلکسی یکی از روش های مقرون به صرفه برای تبلیغات است. قیمت تابلو فلکسی با توجه مزایای زیادی که برای کسب و کارها ایجاد می کند، بسیار مناسب است.

تابلوهای فلکسی به دلیل وجود روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ موجود در آن ها، در برابر شرایط جوی مقاومت بالایی دارند. بنابراین در شرایط آب و هوایی مختلف تابلوهای تبلیغاتی فلکسی قابل استفاده هستند.

یکی از مزیت های مهم تابلو فلکسی قابلیت تعویض رویه فلکسی آن است. به این صورت که پس از نصب تابلو فلکسی به راحتی می توانید با صرف هزینه کمی رویه فلکسی آن را برای تنوع تعویض نمایید.

تابلو فلکسی طوری طراحی شده است که در 4 طرف آن گیره هایی وجود دارد که با باز نمودن آن ها می توانید رویه فلکسی و محتوای تبلیغاتی را تعویض و جایگزین نمایید.

انواع تابلو فلکسی

تابلوهای فلکسی در دو نوع تک فریم و فلکسی فیس قابل استفاده هستند.

تابلو فلکسی تک فریم از یک فریم ساخته شده است و از پرژکتور برای نورپردازی بر روی آن استفاده می شود. قیمت تابلو فلکسی تک فریم پایین تر از انواع فلکسی فیس است.

تابلو فلکسی فیس، از دو عدد فریم تشکیل شده است . در فریم زیرین لامپ مهتابی یا فلورسنت تعبیه می شود. در این نوع تابلو فلکسی رویه فلکسی قابلیت تعویض کردن دارد.

قیمت تابلو فلکسی به چه عواملی بستگی دارد؟

تابلو فلکسی در انواع و اشکال مختلفی طراحی و ساخته می شوند و بسته به عوامل مختلف قیمت گذاری می شود.

قیمت تابلو فلکسی به چه عواملی بستگی دارد؟

جنس پی وی سی در تابلو فلکسی

تابلوهای فلکسی از جنس پی وی سی هستند که تولیدکنندگان زیادی با برندهای مختلفی آن را عرضه می کنند. هرچه برند استفاده شده معتبرتر باشد، قیمت تابلو فلکسی نیز افزایش خواهد یافت.

مطالعه بیشتر  کاربرد های چاپ یووی رول در صنعت تولید محصولات چرمی

تأثیر جنس فلکسی مورد استفاده در تعیین قیمت تابلو فلکسی

دو نوع فلکسی چینی و کره ای در بازار موجود هستند که قیمت فلکسی کره ‌ای بالا‌تر است. اما به دلیل کیفیت بیشتر و دوام بالاتر در تابلوهای فلکسی بیشتر استفاده می شود.

نوع سیستم نورپردازی

عامل دیگری که بر قیمت تابلو فلکسی تأثیر می گذارد نوع سیستم نورپردازی است که در آن بکار رفته است.

نورپردازی در تابلوهای فلکسی با استفاده از لامپ های مهتابی یا فلورسنت، ال ای دی، اس ام دی و یا پرژکتور انجام می شود که بسته به نوع سیستم نورپردازی قیمت تابلو فلکسی تعیین می شود.

عرض چاپ فلکسی

چاپ تابلو فلکسی در عرض های مختلف 4،3 و 5 متر انجام می شود. هرچه عرض فلکسی و کیفیت چاپ آن بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد.

Indoor یا outdoor بودن چاپ و قیمت تابلو فلکسی

تابلوهای فلکسی از تابلوهای تبلیغاتی پرکاربرد هستند که هم در فضای داخلی و هم در فضای بیرونی استفاده می شوند.

انواع تابلوهای فلکسی که در محیط بیرونی نصب می شوند، باید کیفیت چاپ بالاتری داشته باشند. همچنین باید ضد آب باشند و در برابر شرایط محیطی مانند نور خورشید، باد، باران و تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشند.

بنابراین چاپ outdoor فلکسی قیمت بیشتری خواهد داشت.

کاربردهای رایج تابلو فلکسی

مطالعه بیشتر  فلایر تبلیغاتی و تفاوت آن با تراکت

مطالعه پیشنهادی: نصب تابلو فلکسی؛ تبلیغات در مترو به سبک مدرن

مراحل طراحی، چاپ و نصب تابلو فلکسی

تابلوهای فلکسی که در سردر مغازه ها و فروشگاه ها و مکان های دیگر دیده می شوند، طی مراحل زیر ساخته و نصب می شوند:

مرحله اول:

اولین گام برای ساخت تابلوهای فلکسی که اهمیت زیادی دارد، طراحی تابلو فلکسی در نرم افزارهای مخصوص مانند کورل یا تری دی است.

مرحله دوم:

در مرحله بعدی باید طراحی انجام شده بر روی متریال فلکسی توسط دستگاه های چاپ پیاده و چاپ شود. چاپ فلکسی با دستگاه چاپ اکوسالونت یا دستگاه چاپ یووی انجام می شود.

مرحله سوم:

باید قاب مستطیلی از جنس پروفیل برای فلکسی چاپ شده ساخته شود تا فلکسی بر روی آن سوار شود. رویه فلکسی چاپ شده معمولاً به صورت ریلی، لولایی و پرچ بر روی قاب مستطیلی قرار می گیرد.

مرحله چهارم:

در این مرحله باید نورپردازی بر روی تابلو فلکسی انجام شود. نورپردازی در تابلوهای فلکسی با استفاده از لامپ های مهتابی(فلورسنت) یا ال ای دی انجام می شود. به ازای هر 30 سانتی متر معمولاً یک لامپ مهتابی برای تابلو فلکسی بکار می رود.

نورپردازی در تابلو فلکسی می تواند با استفاده از سیستم نورپردازی از بیرون یعنی با استفاده از پرژکتور نیز انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *