چاپ لایت باکس به صورت تابلوهایی که به شکل جعبه هستند و نورپردازی از پشت آنها انجام شده است در مکان های مختلف دیده می شود. استفاده از تابلو های لایت باکس در سردر مغازه ها، رستوران ها و ادارات توجه افراد را به سرعت به خود جلب می کند. بنابراین از بهترین روش ها برای تبلیغات محیطی است.

چاپ لایت باکس چیست؟

لایت باکس یا بک لایت، نوعی تابلو تبلیغاتی است که به علت نورپردازی بر روی آن زیبایی بیشتری دارد توجه افراد را بیشتر به خود جلب می نماید.

به زبان ساده بک لایت جعبه یا تابلویی است که به دلیل قابلیت نورپردازی در تابلوسازی و تبلیغات از آن استفاده زیادی می شود.

لایت باکس از سه قسمت تشکیل می شود.

جعبه نگهدارنده  یا باکس (معمولاً به شکل مکعبی) بنر یا تصویر را به نمایش می گذارد و قابلیت نورپردازی در آن نیز وجود دارد. منبع روشنایی در بک لایت لامپ های ال ای دی است.

بیشتر بخوانید: چاپ روی چرم

کاربردهای چاپ لایت باکس

مطالعه بیشتر  مزایای چاپ دیجیتال به عنوان یک شیوه ی چاپ نوین و با کیفیت

بیشترین کاربرد لایت باکس در انجام تبلیغات و ارائه کارهای هنری است.

تابلو لایت باکس مهم ترین کاربرد این نوع چاپ است.  پیشرفت تکنولوژی منجر به بکارگیری روش های جدید مانند تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس شده است.

نورپردازی موجود در این نوع تابلوهای تبلیغاتی جذابیت های بصری زیاد را ایجاد می کند که جلب توجه بیشتری را به همراه خواهد داشت.

کاربردهای چاپ لایت باکس

قابلیت های تابلوهای لایت باکس

تابلوهای لایت باکس از چه متریالی ساخته می شوند.؟

لایت باکس سازه خاص و زیبایی است که به صورت  باکسی از جنس آلومینیوم، چوب و ام دی اف، کامپوزیت و یا پلکسی گلاس وجود دارد. نور پردازی این نوع تابلو نیز پشت تابلو انجام می شود.

به طور کلی تابلوهای لایت باکس از جنس متریال های مختلف در ابعاد، ضخامت های متفاوت برای پیگیری اهدافی ازقبیل تبلیغات ساخته می شوند.

انواع لایت باکس

چاپ لایت باکس ها در انواع مختلفی در مکان هایی ازقبیل فروشگاه ها، کافه ها، گالری، نمایشگاه ها، تئاتر و سینما دیده می شوند.

انواع مختلف لایت باکس :

در این نوع لایت باکس تصویر مورد نظر به طور کامل به گوشه های تابلو متصل شده است.

مطالعه بیشتر  اهمیت تبلیغات چاپی در چیست؟

تابلوهای بدون فریم ظاهر زیباتری دارند و تمام توجه مخاطب را به خود جذب می کنند. چاپ لایت باکس در مدل فریم لیس بر روی پارچه های بک لیت انجام می شود.

تابلوهای لایت باکس اسنپ فریم از جنس پی وی سی ساخته می شوند. بنابراین مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند باد، نور خورشید و باران دارند.

یکی از بهترین تابلوهای تبلیغاتی، تابلو لایت باکس اسنپ فریم است. با استفاده از این نوع تابلو لایت باکس کسب و کارها می توانند تبلیغات خود در طولانی مدت به نمایش بگذارند.

تابلوهای لایت باکس از چه متریالی ساخته می شوند.؟

اگر بخواهید تصویر تابلو لایت باکس را در زمان های کوتاهی جابه جا نمایید.

لایت باکس مگنتی بهترین انتخاب است زیرا تصویر با استفاده از مگنت یا آهن ربا بر روی تابلو متصل می شود و به راحتی جدا می شود.

در نوع کریستالی تابلو لایت باکس، طرح تصویر توسط دستگاه لیزر برش می‌خورد و بر روی پلکسی گلاس چسبانده می شود.

اگر بخواهید تصویر تابلو را عوض نمایید باید پیچ های چهار طرف تابلو را باز نمایید و تصویر را تعویض نمایید

روش های چاپ لایت باکس کدام است؟

از روش های مختلفی می توان برای چاپ بر روی بک لایت استفاده نمود. رایج ترین روش ها برای این نوع چاپ روش های لیزری، جوهرافشان و چاپ اسکرین هستند.

چاپ اسکرین بر روی لایت باکس بیشترین دوام و ماندگاری را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: حک روی استیل

مطالعه بیشتر  محل نصب بج سینه روی کت کجاست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *