بهترین کیفیت را با ما داشته باشید
خدمات چاپ مستقیم و برش لیزری 

انواع ورق های پلکسی شامل پلکسی‌های آینه ای ، پلکسی‌های گلاس شفاف ، پلکسی‌های شیشه ای ، پلکسی‌های استخوانی ، پلکس‌های رنگی و … می باشند.

پلکسی‌ها از پلاستیک های خاصی درست شده اند که بسیار مقاوم هستند. پلکسی‌ها با توجه به نوع متریال و نحوه ساخت به چندین نوع تقسیم می شوند که در این مقاله با هر یک از آنها آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید: چاپ روی چرم

ویژگی های خاص پلکسی‌ها

انواع ورق های پلکسی دارای ویژگی های زیر هستند :

مطالعه بیشتر  روش های مختلف استفاده از بج سینه

انواع ورق های پلکسی کدامند ؟

این ورق های پلاستیکی بسیار مقاوم و شفاف ، در چندین نوع تولید می شود که هر یک به نوعی مفید بوده و در حوزه های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند.

پلکسی‌های شیشه ای : شفافیت این ورق ها بیشتر از سایر ورق های پلکسی‌ها می باشد. ورق هایی که شفافیت فوق العاده بالایی دارند و گاهی به جای شیشه اشتباه گرفته می شوند.

پلکسی‌های استخوانی : شفافیت این پلکسی‌ها در حد قابل قبولی است. پلکسی‌های استخوانی به دو شکل مات و براق ساخته می شوند. نکته قابل ذکر درباره این پلکسی‌ها این است که آنها فاقد قابلیت انعکاس نور هستند.

پلکسی‌های دوغی : یکی دیگر از انواع ورق های پلکسی ، پلکسی‌های دوغی می باشند. نور به خوبی از این پلکسی‌ها گذر می کند. این ورق ها به سبب ویژگی های خاص خود نباید برای ساخت حروف برجسته به کار روند. همچنین این ورق ها نمی توانند نور را به شکل یکنواخت متصاعد کنند.

پلکسی‌های گلاس آینه ای : این پلکسی‌های بسیار شیک در دو رنگ طلایی و نقره ای وجود دارند. استفاده از این ورق ها برای طراحی دکوراسیون به سبب زیبایی که دارند ، بسیار متداول است.

پلکسی‌های گلاس شفاف : یکی دیگر از انواع ورق های پلکسی ، پلکسی‌های گلاس شفاف هستند که از شیشه بسیار سبک تر هستند. کاربرد این پلکسی‌ها با توجه به ویژگی هایشان شامل صنعت دکوراسیون ، صنعت خودرو ، تجهیزات نور و روشنایی ، ساخت انواع عینک های آفتابی و … است.

علاوه بر مواردی که ذکر نمودیم ، پلکسی‌های دیگری وجود دارند که ما با توجه به کاربردی بودن آنها به معرفی چندین نمونه از آنها پرداختیم.

مطالعه بیشتر  چگونه کسب درآمد عالی با یک دستگاه چاپ UV امکان پذیر است؟

اجزای موردنیاز برای چاپ بر روی پلکسی‌ها

برای چاپ بر روی انواع ورق های پلکسی ، با توجه به شرایط به اجزای مختلفی نیاز است. معمولاً برای چاپ بر روی پلکسی‌ها به ورق های پلکسی با ضخامت یک تا دو سانتی متر ، تصویر منتشر شده بر روی کاغذهای مخصوص ، ام دی اف های ویژه نگهدارنده تصویر و … نیاز است. تجربه و مهارت افرادی که چاپ بر روی پلکسی‌ها را انجام می دهند در کیفیت چاپ و کیفیت محصول نهایی ، بسیار اثرگذار است.

چرا چاپ بر روی انواع ورق های پلکسی بر چاپ بر روی سایر سطوح ترجیح داده می شوند ؟

چاپ بر روی هر یک از سطوح ، دارای مزایایی است. اما چاپ بر روی پلکسی‌ها به دلایل زیر بر سایر چاپ ها برتری دارد :

چرا چاپ بر روی انواع ورق های پلکسی بر چاپ بر روی سایر سطوح ترجیح داده می شوند ؟

انواع کاربردهای چاپ بر روی پلکسی‌ها

مزایای چاپ بر روی این سطوح سبب شده است که در بخش های مختلفی از آن استفاده شود. با چاپ بر روی پلکسی‌ها می توان ساخت سقف کاذب ، ساخت آکواریوم ، ساخت تندیس ، ساخت ماکت ، ساخت تابلوهای راهنمای دیواری و سقفی ، طراحی ویترین ها ، ساخت تایل های سقفی ، ساخت جعبه های کادویی ، ساخت جعبه های حفاظتی ، ساخت استندهای محصولات ، ساخت قاب عکس ، ساخت دستگاه های ATM و … را انجام داد.

مطالعه بیشتر  چند نمونه کارت ویزیت طلا فروشی جذاب

دستگاه مورداستفاده برای چاپ بر روی انواع ورق های پلکسی

برای این کار از دستگاه فلت بد یووی استفاده می شود که بر اساس فناوری جدید ساخته شده است. سازوکار این دستگاه به گونه ای است که جوهر به صورت مستقیم بر روی پلکسی حک می شود و فرآیند کوتاهی صورت می گیرد تا جوهر سریعاً خشک شود. در این فرآیند از تابش نور یووی استفاده می شود. بدین ترتیب جوهر تا مدت های طولانی ، ماندگاری و ثبات خواهد داشت. زیرا کاملاً خشک شده است. اگر خشک شدن جوهر به درستی صورت نگیرد ، میزان ماندگاری جوهر بسیار کم خواهد بود. اقدامات دیگری در راستای ثبات جوهر و افزایش مقاومت محصول نهایی انجام می شود.

جوهر مورداستفاده برای چاپ بر روی پلکسی‌ها

یکی از متدهای نوین برای چاپ بر روی انواع ورق های پلکسی ، چاپ بر روی صفحه می باشد که به صفحه ابریشم یا سریال شناخته می شود. جوهر مورداستفاده برای این کار باید کیفیت بالایی داشته باشد. در واقع یکی از اساسی ترین المان ها برای چاپ باکیفیت بر روی پلکسی‌ها ، استفاده از جوهری مرغوب و باکیفیت است. جوهر مرغوب به افزایش کیفیت و ماندگاری چاپ کمک بسیار زیادی می کند. طبیعتاً نوع جوهر مورداستفاده در تعیین هزینه چاپ اثرگذار است. مجموعه یووی پرینت ایران ، از بهترین متریال و دستگاه ها برای چاپ بر روی انواع پلکسی استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کاور محافظتی پلکسی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *