بهترین کیفیت را با ما داشته باشید
خدمات چاپ مستقیم و برش لیزری 

چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون ، انجام می شود. نتیجه کار ، از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار است.

پلکسی گلاس ، ماده ای پلاستیکی است که در حوزه های مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. این ورق ها در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند. معمولاً استانداردهای مشخصی برای ساخت ورق های پلکسی گلاس وجود دارد.

معمولاً ورق های پلکسی گلاس را در ابعاد 122 * 183 سانتی متر و در ضخامت یک الی 40 میلی متر تولید می کنند. با توجه به کاربرد پلکسی گلاس از هر یک از این ورق ها در ضخامت های مختلف استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تندیس پلکسی

متریال لازم برای چاپ بر روی انواع پلکسی‌ ها

برای چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون ، به متریال خاصی نیاز است. دستگاه های لیزر ، چسب ، ام دی اف و … از جمله متریال مورداستفاده برای این چاپ هستند. معمولاً برای این کار از ورق هایی با ضخامت های یک الی دو سانتی متر استفاده می کنند. تصویر دلخواه را توسط دستگاه لیزر و با استفاده از چسب های مخصوصی بر روی صفحه پلکسی می چسبانند. در اینجا به ام دی اف های مخصوصی برای نگهداری و مراقبت از تصویر نیاز است. البته این ام دی اف ها برای نصب بر روی دیوار استفاده می شوند.

مطالعه بیشتر  چاپ سولیت چیست؟

به منظور دستیابی به بیشترین کیفیت و نتیجه دلخواه باید از دستگاه ها و ماشین های جدید استفاده کرد. هر چه از متریال باکیفیت تری برای چاپ استفاده شود ، نتیجه کار بهتر خواهد بود. بنابراین برای چاپ روی چوب ، چاپ روی شیشه ، چاپ روی پلکسی‌ها و … باید از متریال باکیفیت استفاده شود.

اطلاعات مهم درباره چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون

اطلاعات مهم درباره چاپ بر روی ابعاد و اندازه‌ های مختلف پلکسی

مراحل چاپ :

پروسه چاپ شامل چندین مرحله ساده است. برای این کار حتماً به دستگاه فلت بد یووی نیاز است. با استفاده از این دستگاه ، جوهر را مستقیم بر روی پلکسی گذاشته می شود. تمیز کردن ورق های پلکسی از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین پیش از چاپ به خوبی ورق ها را با یک محلول تمیز کننده مناسب پاک نموده و سپس چاپ صورت می گیرد.

مطالعه بیشتر  سربرگ چیست؟ ؛انواع و کاربرد آن

با بهره مندی از فناوری تابش نور یووی به خشک کردن جوهر اقدام می شود تا چاپ نهایی دارای بیشترین ماندگاری و ثبات باشد. هر یک از مراحل چاپ باید با دقت بالایی انجام شود تا کیفیت چاپ مطابق با سطح انتظارات باشد.

تفاوت میان چاپ مستقیم و چاپ غیرمستقیم

چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون ممکن است به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم انجام شود. در روش غیرمستقیم ، تصویر موردنظر را بر روی یک کاغذ پی وی سی که از یک طرف دارای چسب است ، با استفاده از دستگاه رول چاپ می کنند و پس از آن روی ورق های پلکسی آن را در می آورند.

اما در روش مستقیم باید تصویر را با استفاده از دستگاه فلت بد یووی مستقیماً بر روی پلکسی در آورد. امروزه استفاده از این روش رایج تر است. زیرا نتیجه کار با استفاده از روش مستقیم ، ماندگارتر و بادوام تر است. همچنین روش مستقیم در زمان کوتاهتری انجام می شود. کیفیت چاپ حاصل از روش مستقیم ، بالاتر است. زیرا دقت کار بالاتر است.

ویژگی های چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون

– چاپ بر روی این سطح اگر به صورت مستقیم ( با استفاده از دستگاه فلت بد ) انجام شود ، معمولاً با وضوح 1440 PPI انجام می شود.

– سرعت انجام این کار بر اساس تیراژ کار و ساده یا پیچیده بودن کار ، متفاوت خواهد بود. اما این روش را پرسرعت ترین متد چاپ می دانند.

– در صورتیکه ورق های پلکسی شفاف باشند ، به دو روش آنها را اجرا می کنند. در نخستین روش ، پس زمینه را سفید چاپ کرده و سپس چاپ رنگی را انجام می دهند. در دومین روش ، چاپ رنگی را به صورت مستقیم بر روی پلکسی شفاف انجام می دهند.

مطالعه بیشتر  سریع ترین چاپ متعلق به کدام دستگاه چاپ است؟

هزینه چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون

شما فایل موردنظر را به کارشناس مربوطه تحویل می دهید و مشخصات کار موردنظر خود را اعلام می کنید. بر اساس توضیحات دریافتی ، چاپ روی پلکسی انجام می شود. هزینه چاپ در همان لحظه محاسبه شده و به شما اعلام می شود. هزینه چاپ معمولاً با توجه به میزان چاپ و جوهر ، متفاوت خواهد بود.

دستگاه مورداستفاده ، نوع جوهر ، تیراژ کار ، پیچیدگی کار و … از عوامل اثرگذار در هزینه ها هستند. مجموعه یووی پرینت ایران ، حرفه ای ترین چاپ پلکسی را با استفاده از بهترین متریال و با مناسب ترین هزینه ها انجام می دهد تا نشان دهد در این زمینه حرفه ای و متخصص است و کمتر رقیبی دارد.

برای چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون می توانید با کارشناسان ما مشاوره نموده و هرگونه سؤالات خود را درمیان بگذارید.

کلام آخر

پلکسی گلاس به دلایلی همچون شفافیت بالا ، وزن کم ، مقاومت بسیار زیاد ، انعطاف پذیری بالا ، مقاومت در برابر هر نوع آب و هوا و … مورد توجه قرار گرفته است. چاپ بر روی این سطوح بر اساس فناوری به روز و با کیفیت بسیار بالا انجام می شود. چاپ بر روی پلکسی در ابعاد گوناگون نیز بسیار محبوب می باشد.

بیشتر بخوانید: مزایای چاپ دیجیتال به عنوان یک شیوه ی چاپ نوین و با کیفیت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *